Hoe zie ik wie er in een groep zitten (Groups)?

Als je in een cursus groepswerk moet doen, dan kan een docent in Brightspace groepen aanmaken. Je kunt gemakkelijk zien welke groepen er zijn en in welke groep(en) jij zit.

1. Navigeer naar Administration in de navbar van je cursus.
  2. Klik op Groups.

Onder My Groups zie je in welke groepen jij zit:

• Onder Groups zie je in welke categorieën de groepen vallen. De categorieën staan in een grijze balk. Daaronder staan de groepen waar je in zit binnen de categorie, dat is er meestal maar één.
  • Onder Members zie je hoeveel groepsleden er zijn;
  • Onder Assignments zie je of er groepsopdrachten gekoppeld zijn aan de groep.
  • Onder Discussions zie je of er een discussie is gekoppeld aan de groep.
  • Onder Lockers zie je of er een locker beschikbaar is voor de groep (Group Files).
  • Onder Actions kun je de groep eventueel verlaten (Leave Group). NB: dit kan alleen als je jezelf kunt in- en uitschrijven in de groep, niet als de docent of Brightspace de groepen samenstelt. Wanneer de groepen via Osiris gaan, kun je je ook alleen uitschrijven in Osiris.

Via Assignments, Discussions en Lockers kun je snel naar de betreffende groepsopdracht, groepsdiscussie of locker gaan. Bij assignments kun je vanuit groups alleen snel naar een ingeleverde opdracht, niet naar een nieuwe opdracht. Daarvoor zelf naar Assignments navigeren.
Als er maar één assignment is voor de group category dan zie je de naam van de opdracht. Bij meerdere assignments zie je een getal.

Klik op het aantal groepsleden om te zien wie er in jouw groep zit. Er verschijnt dan een pop-up.

In de pop-up zie je een lijst met alle studenten die deel uitmaken van jouw groep.

Lees meer over hoe je jezelf aanmeldt voor groepen in het artikel: Hoe schrijf ik me in voor groepen binnen de cursus?

Previous Article Hoe zie ik wie er in de cursus zitten?
Next Article Hoe kan ik mijn aanwezigheid zien (Attendance)?