Student

Hoe bekijk ik weblectures?

Updated on

Bij sommige cursussen worden de colleges integraal op video opgenomen, zodat je ze op een later moment kunt terugkijken. Als dit het geval is, dan vind je deze weblectures op Brightspace. Je docent plaatst de weblectures onder Content.

Wil je meer lezen over weblectures? Lees dan op de studentenwebsite het artikel over Weblectures.

1. Navigeer naar Content in de navbar van je cursus.
  2. De docent plaatst de beschikbare weblectures onder Content in een module/de modules die hij/zij daarvoor heeft ingericht.
  3. Klik op de link om een weblecture te openen.

Tijdens het kijken van een weblecture heb je een aantalopties:

1. Klik op het play/pauze-icoon om de weblecture af te spelen of te pauzeren.
  2. Door het groene bolletje te verslepen kun je ook handmatig scrollen naar een bepaald punt in de video.
  3. Klik op het 5s-icoon om het college vijf seconden terug te spoelen.
  4. Klik op het pijltjesicoon om het afspelen te vertragen of te versnellen. Dit kan tussen de 0,5x en 2,0x langzamer/sneller dan de oorspronkelijke video.
  5. Klik op de miniatuurslide om de slide te vergroten.
  6. Klik op het luidsprekericoon om het volume in te stellen.
  7. Klik op het tandwielicoon om de video-instellingen aan te passen (layout, positions en qualities).
  8. Klik op het schermicoon om de weblecture full-screen te bekijken.
  9. Klik op het slidesicoon om naast de weblecture een venster met daarin de slides te openen.
  10. Klik op het vergrootglasicoon om te zoeken binnen de video. Je kunt zoeken op trefwoord dat voorkomt op een van de slides.

Als je op het slidesicoon klikt, opent een venster met alle slides en een zoekbalk. Onder Slides zie je alle slides die de docent heeft gebruikt. Klik op een slide om te navigeren naar dat punt in de weblecture.

Klik op Search om de zoekbalk te gebruiken. Je kunt binnen een weblecture zoeken, bijvoorbeeld als je op zoek bent naar een bepaalde activity, attachment, chapter, slide, replies of subtitles. Met behulp van tekstherkenning van de slides kun je op trefwoorden zoeken.

Previous Article Hoe werkt een Virtual Classroom breakout room?
Next Article Wat moet ik doen als ik een weblecture link in Brightspace niet kan bekijken?