Student

Wat betekenen de getallen bij cursusmodules?

Updated on

Als je op de Contentpagina van een cursus kijkt, kunnen achter de Course Schedule, de Table of Contents en achter de verschillende (sub)modules getallen staan. Deze getallen staan voor het aantal topics binnen een (sub)module die je nog niet hebt voltooid en waarvoor completion tracking aanstaat. Completion tracking is een manier om bij te houden welke content je al bekeken hebt.
Completion tracking is vooral voor jou persoonlijk een hulpmiddel om je voortgang bij te houden. Het heeft geen consequenties voor je beoordeling, aangezien de docent de completion tracking van studenten niet kan inzien.

Als de docent completion tracking aanzet, kan dat op twee manieren:

1. Je moet als student zelf je taken afvinken om deze te voltooien.
  2. Als de completion tracking op 'automatic' staat, zet Brightspace automatisch een vinkje achter items waarvoor de juiste actie is ondernomen.
  • Het getal achter iedere (sub)module staat voor het aantal topics dat je nog in die (sub)module moet voltooien.
  • Het getal achter Course Schedule geeft weer hoeveel items met een deadline (due date) er in de calendar staan. Wanneer het getal rood kleurt, betekent dit dat er activities zijn die je niet binnen de deadline hebt ingeleverd/afgevinkt.
  • Als je een (sub)module aanklikt, zie je bovenin een balk staan met hoeveel procent je van die module voltooid hebt en hoeveel items je nog moet afvinken.
  • Je kunt een topic aanvinken om deze te voltooien, bijvoorbeeld als je een opdracht hebt afgerond of de literatuur hebt gelezen.
  • Als je een topic aanvinkt, zie je dat de balk bovenin je voortgang bijhoudt.
  • Als je alle topics binnen een (sub)module hebt voltooid, verandert het cijfer achter die (sub)module in een vinkje.
Previous Article Hoe veilig is Brightspace?
Next Article Hoe kan ik mijn bestand het beste noemen?