Hoe werkt het wegklikken en terugzetten van Announcements?

Docenten zullen de belangrijke mededelingen met betrekking tot de cursus communiceren via Announcements. Deze zijn direct zichtbaar op de homepage van de cursus. Via het kruisje rechtsboven kun je een Announcement wegklikken, hiermee archiveer je de mededeling (het is niet mogelijk een Announcement volledig te verwijderen). Heb je een Announcement per ongeluk weggeklikt en wil je dit herstellen? Dan kan dat eenvoudig via de Announcements Tool.

Announcements

1. Klik op het pijltje achter Announcements.
  2. Klik op Go to Announcements Tool.

Op Announcements vind je een overzicht van alle mededelingen. In een oogopslag zie je de  begindatum van de berichten die je docent heeft geplaatst en kun je ze gemakkelijk bekijken of weghalen/terugzetten op de homepage van je cursus.

• Klik op het pijltje achter een announcement om deze:
    • Te bekijken (View).
    • Weg te halen of terug te zetten op de cursus homepage (Dismiss from widget/Restore). Achter een weggehaalde mededeling staat (dismissed).
  • Klik op Notifications om je notificaties te beheren.

Onder Notifications kun je instellen dat je een e-mailmelding van je Announcements krijgt. Wij raden dit aan, omdat docenten de belangrijkste updates in een cursus communiceren via Announcements.

Previous Article Hoe los ik problemen met externe programma's op bij (mobiel) gebruik van Brightspace?
Next Article Hoe bekijk ik Brightspace Announcements in de Studentenportal?