Hoe vul ik een survey in?

Survey homepage

Een docent kan een Survey (enquête) aanmaken om inzicht te krijgen in hoe jij als student de cursus beoordeelt. Het gaat bijvoorbeeld over de werklast, de literatuur en de samenwerking tijdens de colleges.

1. Navigeer naar Activities in de navbar van je cursus.
  2. Klik op Surveys. Je landt op de Surveys homepage.
  • Onder Current Surveys zie je een overzicht van alle surveys die de docent voor de cursus heeft gemaakt. Onder de titel van de survey staan ook de eventuele begin- en einddatum.
  • Onder Responses zie je hoe vaak je de survey al hebt ingevuld en of er een limiet is voor het aantal pogingen die je hebt.
  1. Klik op de titel van een survey om deze te openen.
  2. Klik op het pijltje achter een Survey om het snelmenu te openen. Je kunt vervolgens navigeren naar Reports. NB: je kunt alleen een rapport bekijken als de docent dit heeft ingesteld en als de survey is gesloten.

Survey invullen

• Klik op de Survey homepage op de gewenste survey.

Je landt op de pagina waar je de survey kunt invullen. De docent kan gebruik maken van verschillende soorten open en gesloten vragen.

Klik als je klaar bent of wilt stoppen op:

• Save Responses om je antwoorden op te slaan. Je verzendt de survey nog niet naar de docent. Je kunt de hem dus op een later moment afronden of antwoorden aanpassen;
  • Submit Survey om de survey in te leveren. Bevestig vervolgens dat je de survey wilt inleveren door op Yes te klikken.
  • Exit (rechtsboven) om te stoppen zonder op te slaan. NB: Brightspace registreert dit als een poging waarmee je nog bezig bent.

Als je op Submit Survey klikt terwijl je nog niet alle vragen hebt ingevuld, krijg je na het bevestigen een melding waarin je alsnog de survey kunt inleveren (Submit Survey) of terug kunt keren naar de vragen (Back to Questions).

Een survey is niet automatisch anoniem. De docent heeft twee opties bij het maken van een survey:

1. Anonieme antwoorden: de docent weet niet dat jij een bepaald antwoord hebt gegeven.
  2. Antwoorden op naam: de docent weet welke antwoorden van jou zijn.

Als je wilt weten of de survey anoniem is, vraag dit dan aan je docent.

Reports

Docenten kunnen een (statistieken)rapport maken van een survey. De antwoorden van alle deelnemers worden dan in één rapport weergegeven.

• Klik in het snelmenu van een survey op Reports.

Wanneer de docent een rapport online heeft gezet, zie je deze onder Reports. Klik op de titel van het rapport dat je wilt zien.

• Vul eventueel in over welk datumbereik je de resultaten van een survey wilt zien.
  • Klik op Generate HTML (dus niet op Done!) om het rapport te openen in je browser.
  • Je ziet de antwoorden van alle studenten die de survey ingevuld hebben. NB: wat je precies ziet hangt af van de instellingen van de docent.
  • Klik op Print Report om het rapport te printen.
Previous Article Hoe maak ik een Self Assessment?
Next Article Hoe gebruik ik Checklists?