Wat is Portflow?

Portflow is een student gedreven portfolio applicatie. In zijn portfolio kan de student gedurende zijn hele studie materiaal (Evidence) verzamelen over de ontwikkeling van zijn (cursus overstijgende) vaardigheden. Evidence kan in het portfolio worden gestructureerd in sections en collections en worden gekoppeld aan doelen (goals).

Het gehele portfolio, of onderdelen ervan, kan worden gedeeld met medestudenten, docenten en externen, voor het uitvragen van feedback.

Daarnaast kan de student in Portflow reflecteren op zijn eigen werk, eigen doelen stellen en de vooruitgang volgen die hij heeft geboekt. Op die manier krijgt hij meer inzicht in zijn vaardigheden en meer regie over zijn eigen studie.

Wie kan gebruik maken van Portflow?

Portflow is te benaderen via Brightspace en kan door iedereen met een Brightspace account worden gebruikt. Iedere gebruiker krijgt een eigen privé Portflow omgeving. Deze is niet zonder toestemming van de gebruiker in te zien.

Opleidingen kunnen studenten ondersteunen bij het inrichten van het portfolio. Zij kunnen templates maken met een inrichtingsvoorstel van het portfolio. Een template kan doormiddel van een code door iedere gebruiker in zijn eigen portfolio omgeving worden geïmporteerd.

Hoe kan je meer leren over Portflow?

Kijk naar dit introfilmpje voor een eerste indruk van de applicatie.

Er is een E-learning over Portflow voor docenten beschikbaar in Brightspace.

Als je meer wilt lezen over hoe je portfolio leren kan implementeren in je onderwijs; op deze pagina vind je een gedetailleerd stappenplan.

Next Article Wie kan gebruikmaken van Portflow?