Wie kan gebruikmaken van Portflow?

Je kunt als student van de Radboud Universiteit gebruikmaken van Portflow via Brightspace. Je kunt dit doen omdat het een opdracht is vanuit je opleiding, omdat je zelfstandig je voortgang op een aantal doelen wilt bijhouden of een combinatie van beide.

Waarom gebruik je een portfolio?

Portfolio's zijn geschikt om ontwikkeling mee te volgen. Je beslist als student zelf wat je toevoegt aan je portfolio en hoe je deze precies vormgeeft. Daardoor leer je reflecteren op jouw eigen werk en aanpak. Je kunt jouw portfolio delen met andere Brightspace gebruikers (bijvoorbeeld een docent).

Je kunt het portfolio ook delen met externen, zoals bijvoorbeeld een (toekomstige) werkgever. Dit kun je doen door (een gedeelte van) je portfolio vast te leggen in een snapshot, en deze te publiceren in een showcaselink. Maar je kunt externen ook toegang geven tot je portfolio in Portflow zelf.

Opdracht vanuit je opleiding

Docenten kunnen je vragen om een portfolio bij te houden voor je opleiding. Dit kan horen bij een bepaalde cursus, maar het kan ook cursusoverstijgend worden ingezet.

Jouw docent kan een template aanleveren. Dit is een bepaalde structuur van het portfolio die je dan niet meer zelf hoeft op te bouwen. Om een template te importeren in Portflow krijg je een code.

1. Klik op de homepage van Portflow op + Add new.
  2. Klik vervolgens op Import template.

Je kunt nu de code invullen die je van je docent hebt gekregen en dan wordt de template geïmporteerd.

Zelfstandig je doelen bijhouden

Je kunt Portflow ook gebruiken om zelfstandig een portfolio op te bouwen en bepaalde doelen bij te houden. Je kunt naar eigen inzicht secties, collecties en doelen aanmaken om je portfolio vorm te geven.

Een combinatie van beide

Je kunt Portflow ook gebruiken voor zowel je opleiding als je persoonlijke doelen. Let er hierbij wel op dat Portflow niet gebonden is aan één cursus. Als je Portflow voor verschillende doelen gebruikt, kun je deze bijvoorbeeld van elkaar scheiden door verschillende secties aan te maken.  Hoe je met secties werkt, lees je in deze handleiding van Drieam.

Previous Article Wat is Portflow?
Next Article Hoe zet ik mijn gegevens om van Brightspace ePortfolio naar Portflow?