Hoe vul ik mijn ePortfolio met cursusinformatie en resultaten?

Reflect in ePortfolio

Wanneer je een gedachte of een opmerking wil noteren over een topic (bijvoorbeeld een document of een assignment) in de cursus dan kan dat met de knop Reflect in ePortfolio.

1. Klik binnen een cursus op Content.
  2. Klik op de  module waar het topic zich in bevindt.
  3. Klik op het topic

De topic wordt geopend.

1. Klik op Reflect in ePortfolio.

Er opent nu een scherm waar de je een gedachte/opmerking kan schrijven. Om de reflectie in het ePortfolio later makkelijk terug te kunnen vinden, kan er een Tag toegevoegd worden aan de reflectie.

Add to ePortfolio

Van ingeleverde opdrachten kun je de resultaten of feedback hierop toevoegen aan je ePortfolio. Dit gaat als volgt:

1. Klik op Activities.
  2. Klik op Assignments.
  1. Zoek de opdracht die in het ePortfolio geplaatst moet worden en klik op View Feedback.

Op dit scherm zie je de rubric die door de docent is ingevuld en eventuele comments die zijn toegevoegd.

1. Klik op Add to ePortfolio.
  1. Vink het selectievakje aan als de ingeleverde opdracht ook in het ePortfolio gezet moet worden.
    Vul de overige informatie in en voeg eventueel een Tag toe.
  2. Klik op Add.

De ingevulde rubric is nu terug te vinden in je ePortfolio.

Wanneer er door de docent annotaties bij de ingeleverde assignment zijn geplaatst (inline feedback) worden deze niet meegenomen naar het ePortfolio. De workaround is dat de student het document met de inline feedback moet downloaden en vervolgens moet uploaden naar zijn of haar portfolio.

Add Course Results

Het is mogelijk om vanuit het ePortfolio cursusresultaten toe te voegen. Dit gaat als volgt:

1. Binnen je ePortfolio, navigeer naar het tabblad My Items.
  1. Klik op Add.
  2. Klik op Course Results.

Het volgende scherm verschijnt nu:

1. Klik op de hyperlink van de cursus naar keuze.

Het volgende scherm verschijnt:

Er zal nu een scherm verschijnen vergelijkbaar aan die van het plaatje hierboven. Hierin kun je verschillende soorten cursusresultaten toevoegen, namelijk:

• Assignment Submission Folder: ingeleverde opdrachten
  • Grades: cijferlijst
  • Quiz: ingevulde quizzes
  • Competency Results: dit wordt momenteel niet ondersteund
  1. Na het maken van een selectie, klik op Next.

Er komt nu een scherm waar je een naam en eventueel een beschrijving en tags aan de items toe kunt voegen. Klik hier op Save en de items worden toegevoegd aan je ePortfolio.

Previous Article Hoe gebruik ik tag lists in een ePortfolio collectie?
Next Article Hoe kan ik een document vanuit mijn ePortfolio inleveren voor een cursusopdracht?