Hoe neem ik mijn ePortfolio mee voor later?

Het ePortfolio dat je hebt opgebouwd wil je natuurlijk later nog kunnen gebruiken. Zodra je niet meer studeert aan de Radboud Universiteit, wordt jouw toegang tot Brightspace echter stopgezet. Het is dan niet meer mogelijk jouw ePortfolio te bekijken.
Aan het eind van je studie is het wel mogelijk je ePortfolio inhoud te exporteren en als .zip bestand te downloaden. Deze kun je dan vervolgens in een speciale omgeving uploaden waar je je ePortfolio weer kan bekijken. Deze omgeving heet myDesire2learn en is gratis te gebruiken voor studenten na het afronden van de studie.

Let op: De myDesire2Learn ePortfolio omgeving heeft ruimte voor 2 GB aan opslag, terwijl het Brightspace ePortfolio 10 GB aan opslagruimte bevat. Het kan dus zijn dat niet al je items passen in de myDesire2Learn omgeving. Indien dit het geval is, is het aangeraden grote files zoals lange video's niet te exporteren.

Je ePortfolio downloaden uit Brightspace

1. Ga in het ePortfolio naar het tabblad My Items.
  1. Klik op More Actions.
  2. Klik op Go to Import / Export page.
  1. Klik op Export
  1. Klik op All Items om alle items van jouw ePortfolio te exporteren.
  2. Klik op Selected Items om een selectie van items te maken uit jouw ePortfolio om te exporteren.
  1. Vink het vakje Automatically include associated items om de, aan de te exporteren items, gekoppelde items mee te nemen in de export (aanbevolen). Bijvoorbeeld een een collectie, presentatie of reflectie met de inhoud hiervan.
  2. Klik op Add Items om items aan je selectie toe te voegen.
  3. Klik op het rode kruisje om een item uit de selectie te verwijderen.
  4. Zodra je tevreden bent met de geselecteerde items, klik op Export.
  1. Klik op View progress of the export package.
  2. Een nieuw venster opent. Wacht tot het exporteren klaar is. De voortgangsbalk verdwijnt en een link van de file wordt zichtbaar.
  3. Zodra de .zip file klaar is, klik op de link om hem te downloaden. De .zip file heeft de naam eP_Export_NAAM_DATUM.zip

Registreren voor myDesire2Learn

Om je gedownloade ePortfolio weer te bekijken, moet je naar de MyDesire2Learn ePortfolio omgeving: https://mydesire2learncc.brightspace.com/

Dit is een standalone systeem waar je weer gebruik kunt maken van de ePortfolio functionaliteiten.

Klik op de homepage van myDesire2Learn op Register en vul de velden in om een account aan te maken.
Klik (als je akkoord gaat met de Terms of Service and Privacy Policy) op Submit. Er wordt een validatie email naar het opgegeven mailadres gestuurd. Klik op de link in deze email om je registratie te activeren.

Als je binnen 7 dagen je account niet activeert, wordt deze gedeactiveerd.

Je kan nu direct inloggen op myDesire2Learn, met je opgegeven username en wachtwoord.

Je Brightspace ePortfolio importeren in myDesire2Learn

Na het inloggen kom je op een pagina waar je kan zien voor welke courses je enrolled bent in My desire2Learn.

1. Klik op het myDesire2Learn logo om naar de homepage te gaan.

1. Klik op de Featured course My Desire2Learn - take your ePortfolio with you on your learning journey

1. In het volgende scherm klik je op Enroll (als je akkoord gaat met de Terms of Service and Privacy Policy) en vervolgens op Launch Course.

Het scherm wat nu verschijnt lijkt erg op het Brightspace ePortfolio zoals je dat kent. Het Dashboard tabblad is identiek aan het ePortfolio tabblad

Om je Brightspace ePortfolio exportbestand te importeren:

1. Klik op tabblad My Items
  1. Klik op More Actions
  2. Klik op Go to Import / Export page
  1. Klik op Import
  1. Klik op Browse. Selecteer het .zip bestand van de export dat je eerder hebt gemaakt.
  2. Klik op Next

Wacht nu tot het importeren klaar is en het volgende scherm verschijnt:

1. Klik op een kruisje om ongewenste items uit de import te verwijderen,
  2. Klik op Import onderaan de pagina om de import af te ronden

Het kan even duren voordat jouw ePortfolio geïmporteerd is, vooral als deze veel bestanden bevat. Als het importeren klaar is zijn de bestanden in het My Items tabblad te bekijken.

Previous Article Hoe stel ik notificaties in voor mijn ePortfolio?
Next Article Hoe importeer ik mijn gradebook naar mijn ePortfolio?