Hoe kan ik inloggen in Cirrus voor een toets op campus?

Voor digitale toetsen gebruikt de Radboud Universiteit Cirrus Assessment (https://radboud.cirrusplatform.com/#saml). Dit programma staat al klaar wanneer je je toets gaat maken.
In de toetssoftware log je in met je studentnummer en wachtwoord.

Cirrus assessment and 5 more pages - Profile 1 - Microsoft​ Edge

Klik op Login met SURFconext.

• Je komt op de SURFconext pagina waar je een instelling moet selecteren. Selecteer Radboud Universiteit om in te loggen met je S-nummer.
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op login. Je gebruikersnaam is je S-nummer van de Radboud Universiteit.
  • Je krijgt nu eenmalig een scherm te zien waarin je toestemming geeft dat je gebruikers-id wordt gebruikt voor identificatie in Cirrus. Lees de tekst en klik op <Ja, ga door […]>.

Maak ter voorbereiding op je toets het digitale proeftoets. Dan ben je al vertrouwd met de toetsomgeving en weet je wat je kunt verwachten.

• Je komt op de dashboard pagina waarin de te maken toets zichtbaar is. In de zaal wordt de pincode bekend gemaakt die nodig is om de toets te starten.
  • Klik op Start test om de toets te starten.
  1. Klik hier om de taal van de interface te veranderen. Let op: dit veranderd niet de taal van de vragen.
  2. Het aantal vragen in de toets.
  3. De starttijd van de toets.
  4. De duur van de toets staat altijd op ongelimiteerd. Surveillance geeft aan hoelang de toets duurt en wanneer je de toets moet inleveren.
  5. Het maximaal aantal te behalen punten.
  6. Het percentage dat je moet behalen voor een voldoende.
  7. Indien een pdf is toegevoegd aan de toets, kun je deze onder de knop Resource vinden.
  8. Klik op Start Assessment om de toets te starten. Hierna kun je de gegeven pincode invullen.
Next Article Hoe kan ik inloggen in Cirrus op mijn eigen device?