Student

Hoe gebruik ik webdocumenten om mijn presentatie duidelijker te maken?

Updated on

Een presentatie kan overzichtelijker gemaakt worden door het gebruik van webdocumenten. Dit zorgt ervoor dat je geen losse items in de presentatie hebt staan die gedownload moeten worden, maar dat de items direct in de presentatie te bekijken zijn. Hiervoor moet je een webdocument maken en deze in een presentatie plaatsen.

Het maken van een webdocument

  1. Klik op My Items.
  2. Klik op het pijltje naast Add.
  3. Kies Web Document.
  1. Typ hier de naam van het webdocument in.
  2. Plaats hier je items (bijvoorbeeld de tekst).
  3. Klik op Next.

Door in het oranje vierkant op insert stuff te klikken, kun je afbeeldingen en video's in het webdocument plaatsen.

Let op; je kan niet direct een Word document in een webdocument plaatsen. Er verschijnt dan een link naar het document. In plaats daarvan kun je de tekst en de afbeeldingen uit je document los in het webdocument plaatsen.

  1. Klik op Save.

Het plaatsen van een webdocument in de presentatie

In de presentatie kun je nu het webdocument plaatsen. Heb je nog geen presentatie? Hier lees je hoe je deze maakt.

  1. Klik op Content/Layout.
  2. Klik op Add Component.
  3. Kies Artefact.
  1. Selecteer het webdocument.
  2. Klik op Add.

Nu heb je het webdocument toegevoegd aan je presentatie.

Previous Article Hoe kan ik een document vanuit mijn ePortfolio inleveren voor een cursusopdracht?
Next Article Best practice: presentaties maken in mijn ePortfolio